Alla inlägg under augusti 2009

Av Tin - 21 augusti 2009 21:09


Fredagsmys...jag vet inte om man kan kalla stå och vika en stor hög tvätt för det. Men det är precis vad jag gjort, inte det roligaste precis men skönt när det är gjort...så länge det nu varar.

Det är redan riktigt mörkt ute. De ljusa sommarkvällarna är ett minne blott men man få se det positiva i det hela.

Nu kan vi tända ljus och kura ihop oss i soffan med gott samvete för vad ska vi ut i mörkret och göra.

Å förlåt...Lisa och Harry blänger på mig. Det är klart...vi ska ut en sväng till. Dags att plocka fram reflexvästen!

Av Tin - 21 augusti 2009 06:14


När fredagen kommer säger många...yes, äntligen!!!

Jag säger...yes, äntligen arbetshelg...eller nja...jag har inget annat val än att gilla läget;)


Ha en trevlig dag!


Av Tin - 20 augusti 2009 12:55


Nu är det mycket som händer runt omkring mig som det alltid är när skolorna börjar och hösten närmar sig. Det är väl inte så konstigt i och för sig men jag hinner hinner inte med bloggen på samma sätt. Ej heller kommentera era bloggar men jag försöker hinna läsa dem. Så är livet i bland!

Många tror väl att jag "ligger" i rabatterna när jag är ledig, men se det är helt fel!!! Nu får det växa och beté sig hur som helst i trädgården men jag ska erkänna att det kliar i fingrarna att få sätta spaden i jorden och börja "hösta".

Sommarblommorna får vara ett tag till, fula och gängliga som de är, men snart kan de plockas ner och ersättas med lite höstfägring....


Jag har nervöst presenterat manuset till den teater förvaltningen ska ha under mässan "Det bästa mötet" i höst.

Mässgruppen "köpte" den :)))))) och nu är det bara att köra så det ryker. Skådespelarna väntar på sina roller och jag vet vilken jag vill ha;) Så nu är det träning, träning och åter träning framöver. Härligt!!!! Jag bara älskar detta!

Nu återstår en ledig eftermiddag med bara avkoppling om jag kan vill säga....



Av Tin - 19 augusti 2009 09:00


Vaknade till en underbar sensommardag. Solen skiner, nästan vindstilla och det bästa är...att jag är ledig.

Sommarlovet är slut för Richard som börjar gymnasiet idag.

"Lillpojken" är stor nu och det var första gången på mycket länge som han verkligen längtade till skolan.


Jennifer packar, ordnar och donar inför sin flytt till Växjö och universitetet. Ja som sagt, det blir en annorlunda och spännande höst för ungdomarna.

Jag däremot sitter med med morgonkaffe i "godan ro" medan Harry och Lisa springer i trädgården och leker "tafatt". Det är verkligen en god morgon!


Av Tin - 17 augusti 2009 22:25


Oj då! Klockan är mycket ser jag men några rader om dagen ska jag väl hinna plita ner innan läggdags.

I dag fick jag och mina kollegor en liten avslutningspresent

av Linda som jobbat hos oss i sommar. Hon hade tillverkat var sitt hängsmycke i form av en ängel. Så fint och så gulligt av henne!


Till er som följer min blogg vet att jag skriver manus till en teater i höst. Jag har skrivit och ändrat, ändrat igen och skrivit om. Nu känns det som om jag är på rätt väg och det känns bra och väldigt skönt.

Det kommer att bli en spännande och framför allt en rolig höst att få se denna story växa fram på scenen.


Nu ska vovvarna släppas ut en runda och jag ska förbereda mig för nattens skönhetssömn. Ja då, matlådan är packad...ordning och reda och pengar på....nä, inte på fredag...en annan dag var det visst ha ha....

Vad som finns i matlådan?

Thaiwok med stark köttfärs....blodgrape och lite annat smått och.... nyttigt.









Av Tin - 16 augusti 2009 22:34


Så var helgen över och en ny arbetsvecka ska börja. Jag har fixat min matlåda i kväll. Ägg, makrill och melon till frukost. Wokgrönsaker med bacon och en kiwi till lunch.

Jag mår mycket bättre när jag äter ordentligt och det har jag verkligen igen på alla sätt och vis.


Har ni matlåda med er?

Av Tin - 16 augusti 2009 13:12


Lite trött är jag allt i dag för det blev väldans sent i natt.

Ha ha...nä då, det beror inte på åldern för även ungdomarna är sega.

Vi hade jättetrevligt bakom våra berg av kräft och räkskal och kladdiga händer. Det är verkligen slabbigt att sitta och skala dem och den servett man dukat med räcker föga.

Christer (från Villarosa) hade också födelsedag och han hade gjort en fanstastiskt god sillrätt. Varför blev han inte kock kan jag undra...

Sent, alldeles för sent åkte vi in till Sail Karskrona. Jag hade gärna stannat hemma men vår son var där och vi hade lovat att komma in. Sedan tycker jag att ALLA föräldrar ska ha koll på sina ungdomar en sådan kväll. Vi såg många ungdomar i Richards ålder som inte var nyktra. Hur tänker dessa föräldrar???? :(

Mycket folk och fylla. Vad kan inte hända?

Richard anslöt sig till oss när vi kom till stan...så redig han är den grabben! "stolt mamma"...och det kändes riktigt bra att vi, hela familjen kunde lämna stan tillsammans.



Av Tin - 16 augusti 2009 12:38


När jag vaknade tidigt i morse kände jag efter om det märktes på något vis att jag var ett år äldre. Till min glädje upptäckte jag att allt var som vanligt. Jag hoppar ur sängen och det lika obehindrat som tidigare.

Spegeln är ju kanske inte så kul kanske men dessbättre såg jag inga nya "linjer". Inga gråa hårstrån heller!

Glad ta jag på mig gympaskorna, kopplar hundarna och kan ni tänka er....benen är lika snabba som vanligt.

Summan av kardemumman är att min födelsedag...om att bli ett år äldre...har gått obemärkt förbi!!! :)

Nu är jag inte dum heller! Jag fattar att allt händer inte på en dag och det är verkligen tur. Då hinner jag vänja mig ha ha....och alla andra också för den delen.

Ovido - Quiz & Flashcards