Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Tin - 29 augusti 2009 22:24


Jag förstår inte hur fastighetsägare till studentboende tänker eller de tänker inte alls...jo på pengar!

Vi har varit i Växjö och lämnat dottern som ska studera och bo där några år. Där i "hennes" hus ska det bo 6 ungdomar som delar på ett kök.  I detta kök skulle jag behöva vara i flera timmar till och skura för himmel så där såg ut i skåp och lådor. Ugnen ska vi bara inte tala om! Den var hemsk och dessutom söndrig och spisen...ja den skurade jag innan jag åkte. Fläkten fungera inte heller och...usch vad ledsen jag blir för ungdomarnas skull.

De tjejer vi träffade hade också precis kommit och kände precis som vi. De var eniga om att gå till hyresvärden.

Grejen är att det varit tomt hela sommaren och då undrar jag varför inte värden sommarstädat???

Det vore vär en bra idé när det är tomt så länge och sett över prylarna så allt fungerar tills nästa hyresgäster kommer. Tur för vår dotter att hon ska bo med så fina och "rediga"ungdomar och jag är övertygad om att de hjälps åt att göra det riktigt fint och mysigt.

Men fastighetsvärden får minsann se till att byta ut och laga en hel del.

Nu mina vänner är jag såååååå trött och ska snart lägga mig.

I morgon får det allt gå i lite lugnare tempo!

Av Tin - 29 augusti 2009 10:51


Vilken fantastiskt rolig pubafton vi hade på 

Mjölnareholmen Det började regna under färden till ön men vad gjorde det när hela det glada gänget var på topp.

Färden över var kort, bara tio minuter. Likaså regnet...


När vi steg i land slutade det att regna och solen tittade fram. Tornet på bilden är vårt mål men....


Vi hittade lite björnbär som vi måste smaka på och som var utmärkta som drinktillbehör ;) Tosiga "kärringar som bär sig åt ha ha...men det bjuder vi på...

Mycket skratt blev det bakom planket.


Det var verkligen mysigt inne i tornet med stenväggar och trägolv. Vår mat fick vi laga själva på täljstenar och det var ljuvligt gott tillsammans med potatisgratäng, sallad och bröd


Så charmigt...och lite gott om man önskade! 


Här bjuds det på champagne...vilken överraskning!!!


Hela det glada gänget



Vår charmige servitör...


Den här belysta stigen var välbesökt av oss och den leder till...


...Dasset! En ljusslinga var kanon när mörkret föll.

Visst är dasset fint?


En vacker kväll blev det och en oförglömlig sådan. Vi hade såååååå kul!!!  "Elvis" var kanon, maten var utsökt och tillsammans med "goa" arbetskamrater saknade kvällen ingenting


Ovido - Quiz & Flashcards