Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Tin - 30 augusti 2009 15:26


Vi har gått en riktigt bra runda med hundarna. Det är jämt och bra underlag längs den långa slingan att gå på genom skogen. Lisa och Harry bara älskar att vandra här och när vi är ute så här kan jag plötsligt böja mej ner vid en grästuva och säga...nä men vad hittar matte här!!!

Båda hundarna blir genast intresserade och väldigt nyfikna.

Jag låtsas hitta varsin godbit som de får.

Detta är ett väldigt bra sätt att i fortsättningen vara uppmärksamma på matte för man vet aldrig om och när hon hittar något mer.

Det vore ju synd om hon åt upp det själv ;)

Vi kan inte släppa hundarna lösa för här springer och promenera folk ofta, lite synd men det får vi respektera.

På ett ställe längs stigen växte stora björnbär och så söta och goda de var. Mannen och jag stannade och smaskade i oss flera bär. Då står hundarna och bara tittar på oss under lugg....vad nu då? Ska ni inte dela med er?

Jo visst! Jag glömde er! Jag smusslar upp godbitar ur min ficka och "delar med mig".





Av Tin - 30 augusti 2009 11:00


Det här ska bara vara en skön söndag. Inga krav, tider eller måsten utan bara göra det man vill och har lust till.

Söndagen är en vilodag eller hur? Men för den skull behöver det inte betyda att man sitter och inte gör något alls. Vila är att göra det man känner för... som att vädra sängkläder och bädda in med nya lakan som jag köpte på IKEA...snyggt!!!

Nu ska vi ta hundarna och vandra en slinga i skogen som är 5 km. Det är väl lagom skönt en söndag!


Ovido - Quiz & Flashcards