Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Tin - 4 augusti 2009 22:46


Varför ska fyra veckors semester gå så fort? Jag har bara sex dagar kvar och jag ska njuta av varje minut!!!

Suga på karamellen riktigt ordentligt innan jag sväljer den och går tillbaka till verkligheten.

I dag har vi åkt omkring i vår vackra skärgård och för att komma dit fick vi köra över denna bro...


 Möcklöbron


Vid brofästet besökte vi denna charmiga lanthandel...



Här kan man köpa frukt, bär, blommor och hemlagad saft och sylt. Bredvid lanthandel finns cafeét där man äta kroppkakor eller bara ta en kopp kaffe med dopp.


Senoren, Sturkö och ut till den sista ön Tjurkö körde vi och där besökte vi ett krukmakeri och tog också en promenad så Harry fick ut och vädra sig.

Ja, det har varit en bra dag i våra egna trakter. Men i bland är det gott nog!






Av Tin - 4 augusti 2009 20:23


Harry älskar färska märgben och blev överlycklig när jag plockat upp ett ur kassen från affären...

Han sprang ut och la sig genast på gräsmattan för att gnaga...todde jag...



...i vilken rabatt grävde du ner det?

Smart är han de rackaren!!! Det är klart man vill spara på det till en annan gång när husse och matte ska grilla biffar.

Han vet att... blir det en biff över delas den i småbitar och han får leta i trädgården.


Av Tin - 4 augusti 2009 10:34


Som alltid innan läggdags släpper vi ut Harry för en sista kisserunda. Det fixar han själv i trädgården.

Som tur var skulle Richard ställa ut sina skor på vädring efter att ha åkt skateboard hela kvällen. God tanke för de luktade allt annat än gott.

Vad leker du med? Hör jag Richard säga till Harry som var alldeles uppjagad. Han har en igelkott! skrek Richard.

Jag sprang ut och ser hur Harry bollar med Herr Kotte i luften. Släpp genast igelkotten, sa jag argt till Harry som släppte den genast.

Ja men det här var ju riktigt kul, tyckte Harry men det kan man ju undra när han kände hur han hade stuckit sig på tungan. Det kan du ha Harry, sa jag. Stackars Herr Kotte som bara lugnt och fridfullt skulle dricka vatten ur vattenspelet på framsidan och blir anfallen av en lekfull hund. Bara Harry inte är full med igelkottloppor nu...huamej....det gillar jag inte!


Av Tin - 4 augusti 2009 10:01

 En riktig snygging till klättrare är Piprankan med sina mörkgröna stora blad.


Den trivs i skuggan vid garageväggen och börjar klättra i pergolan som vi byggt där. Hängkrukan fick inga blommor i år men vad gör det...

Det ser ut som piprankan är planterad i den. Piprankan skapar verkligen djungelamtomosfär.

Ovido - Quiz & Flashcards