Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Tin - 3 augusti 2009 19:53

Regnet har tydligen ställt till det i dag för många men inte här :) Här har varit varmt och gott hela dagen. Kanske inte så soligt men vad gör det...

Har ni varit med om att ni får något gratis från affären någon gång? Det fick jag i trädgårdshandeln. På ett par vagnar stog det "varsågod att plocka gratis". Nu var det inte så snygga sommarväxter men än då! Man blir glad och jag plockade till mig lite gräslök...tackar!

Det har varit en hemmadag idag...rensat i trädgårdslandet och vattnat upp det ordentligt och det behövs....vi som inte får något regn :)))))

Så lite nya bilder...


Taklöken med sina festliga blommor i stenpartiet...


Den vackra Rosenflockeln vid infarten...


Hundarnas utkik till gatan. Harry står här och kollar om det kommer något roligt värt att se...


Framsidans varma plats i kvällningen... 


Buskar med vackra färger... 


Fiskarna i dammen... 


Det är underbart att gå omkring i trädgården i kvällningen.

Vattenspridaren står på för det är torrt...vill att blommorna ska må gott i allafall. Är de glada blir jag också jätteglad :)))))


Av Tin - 3 augusti 2009 11:48


Har farit runt i huset med trasa och fönsterputs...vad flugorna skitar ner:((( Sedan får jag väl skylla mig själv som står med dörrarna vidöppna om dagarna men det är ju sommar för tusan!!!

Varmt är det men inte så soligt men det är bra väder, ja då..."en ska inte klage"...

Vilken tur att inte Harry och jag mötte vargen under morgonrundan. Han, alltså vargen, hade varit synlig på en väg inte så långt ifrån den vi brukar gå varje morgon.

Nej nu står trädgårdslandet och väntar på mig....


Ovido - Quiz & Flashcards