Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Tin - 8 augusti 2009 22:45


Nu har jag duschat av svetten och resdammet...gott!!!

Det har varit en väldans varm dag på Gokartbanan och jag är glad att jag inte har bränt mig i solen som stekt oss hela dagen. Jag kommer att sova gott i natt.

Medan jag städade ur husvagnen fick jag nästan ångerst vid tanke på att det bara är två dagar kvar av min semester.

Ångerst var väl att ta i...men det kändes mindre bra.

Kunde lätt vara ledig ett par veckor till!!!


Men låt inte molnen skymma solen...jag behöver inte tänka på jobbet ännu.


Av Tin - 8 augusti 2009 21:44


Vi har haft en spännande, kul och väldigt svettigt på Gokartbanan i dag. Inte en enda gång körde jag själv, nej nu var det mitt barnbarn som skulle tävla.

Vi körde dit redan i går kväll för att vara på plats när starten gick tidigt i morse...


Husvagnarna ställde vi upp bredvid banan och grillade gott under kvällen. Barnen som var spända inför tävlingen fick lägga sig i vettig tid medan "depåpersonalen"...vi alltså, satt en god stund ute i det fria innan kylan körde in oss i husvagnarna.


En egen depå och egen personal...inte illa. Den här lilla tjejen ska tävla medan brosan är med och hejar på.

Då var det dags för mamma och morbror att göra den lilla Gokartföraren redo för den första starten...


Det kollas och justeras både här och där och föraren gör sig redo...


Men en vinkning till mig hinner hon med och jag skulle vilja ropa till henne...kör försiktigt!!! Men hon ska ju ge gärnet och det gör hon verkligen. Hon är tuff och snabb...jisses vad det går undan och i bland vill jag bara blunda.

Jag tittar på sjukvårdspersonalen som finns på plats och tänker...måtte ni får sitta där och bara njuta och inte rycka ut...

Att se alla dessa små köra är otroligt...att de bara kan.  Då kanske tom jag kan pröva någon gång.



Hon har gjort väldigt bra ifrån sig denna säsong och kammade hem denna stora pokal.

Hur stolt är man inte....

GRATTIS!


Ovido - Quiz & Flashcards