Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Tin - 12 augusti 2009 13:42


Denna förmiddagen har gått åt till att göra egentligen...ingenting. Bara det allra nödvändigaste har blivit gjort och varför ska jag köra slut på mig innan min arbetande kväll? Jag behöver säkert all energi tills dess!

I dag är det ett lynnigt väder...solsken blandat med regnskurar och vi hann precis rasta hundarna mellan ett par skurar. I bland har man turen på sin sida ;)





Av Tin - 12 augusti 2009 09:26


...Vargen här...




Det är inte utan att jag är lite orolig att jag ska möta vargen när jag är ute med hundarna.

Orolig är lindrigt sagt...jag är livrädd!!!

Vargen rör sig i runt om i byarna och sist den sågs... igår, var den här, i vår by. Den har dödat, rivit och skrämt många får och den drar sig inte för att gå in i trädgårdarna.

I dag gick jag en annan rutt och undvek skogstigen för jag vill inte stå öga mot öga med vargen.

Den dras till hundar, kanske inte ser dem som ett hot men det vet man ju aldrig och då ska jag skrika och vifta med armarna och få vargen att förstå..."hallå...jag är här och jag är människa!!!"

Det jag inte ska göra är att vända om och springa utan sakta gå bakåt utan att vända mig om.

Frågan är...hur gör jag egentligen om vargen står framför mig och stirrar på mig med sina gula ögon "ryser"....


Lisa


Harry


Ovido - Quiz & Flashcards