Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Tin - 1 augusti 2009 09:38


När jag gick ut med Harry denna morgon kändes det som höst i luften. Lite vemodigt kanske, att sommaren snart är ett minne blott. Solen skiner när vi går in i augusti månad så det finns hopp om lite värme i allafall.

Jag läste i tidningen i dag att vargen finns här där vi bor och jag tänker...borde jag vara rädd eller?

Lite läskigt är det allt och vilken tur att det inte stod "plocka svamp" på programmet idag. Nu är säkert vargen lika rädd för mig som jag är för den men jag vill inte möta den på en enslig stig.

Här blir det nog en dag i trädgården...sitta i en solstol och "ta hand om" solstrålarna och Harry vill nog jaga grannens ungkatt som envisas med att springa vid tomtgränsen för att ibland ta sig in genom nätet, liten som den är.

För det mesta ser han den inte men hör den lilla pinglan som sitter på katten halsband.

Nu är inte Lisa hemma och jag säger bara det...snälla katt kom inte in i trädgården när hon kommer hem. Hon vill mer än bara leka...hua mej!

 Hoppas den är tjockare då och inte kommer igenom nätets rutor för då är den illa ute och vi också förmodligen.


Ovido - Quiz & Flashcards