Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Det går inte bara att håva in pengar...skärpning!

Av Tin - 29 augusti 2009 22:24


Jag förstår inte hur fastighetsägare till studentboende tänker eller de tänker inte alls...jo på pengar!

Vi har varit i Växjö och lämnat dottern som ska studera och bo där några år. Där i "hennes" hus ska det bo 6 ungdomar som delar på ett kök.  I detta kök skulle jag behöva vara i flera timmar till och skura för himmel så där såg ut i skåp och lådor. Ugnen ska vi bara inte tala om! Den var hemsk och dessutom söndrig och spisen...ja den skurade jag innan jag åkte. Fläkten fungera inte heller och...usch vad ledsen jag blir för ungdomarnas skull.

De tjejer vi träffade hade också precis kommit och kände precis som vi. De var eniga om att gå till hyresvärden.

Grejen är att det varit tomt hela sommaren och då undrar jag varför inte värden sommarstädat???

Det vore vär en bra idé när det är tomt så länge och sett över prylarna så allt fungerar tills nästa hyresgäster kommer. Tur för vår dotter att hon ska bo med så fina och "rediga"ungdomar och jag är övertygad om att de hjälps åt att göra det riktigt fint och mysigt.

Men fastighetsvärden får minsann se till att byta ut och laga en hel del.

Nu mina vänner är jag såååååå trött och ska snart lägga mig.

I morgon får det allt gå i lite lugnare tempo!

 
 
Ingen bild

storasyster

30 augusti 2009 08:35

Jo du...vi flyttade vår dotter o en kompis förra helgen till Göteborg. Börja med att vi fick fel nyckla där står vi utanför så grannen undrade. Efter 1tim 30min kom rätt nyckel. Städat vad var det! Ugnen bläää den behövdes bytas ut. De skyllde på förra gästen men hallå man går väl igenom innan nästa kommer hur svårt kan det var! Nymålat var det som hon skulle fixa skönt det. Tvättmaskinen som var på toaletten provade vi men vi fick inte i gång den. Bra planlösning på den flickorna gillade den (50tals) Den kan blir hur mysig som helst. Synd att de viktigaste som man använder i en lägenhet inte ses över. Målningen var ju lätt att fixa. Ja ja nog om detta de har tak över huvudet i allafall spisen är skurad den blev blå och tydligen fungerade den men plattorna var slöa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards