Alla inlägg under juni 2009

Av Tin - 16 juni 2009 12:01


Aldrig har telefonen varit så tyst som nu och det är väl så när man går i väntans tider.

Den som väntar på något gott...väntar ALLTID för länge.

När ska de ringa från Villarosa och tala om att valparna är på gång?

Harry väntar också...



...på att Lisa ska komma hem igen och det lär dröja några veckor men den som väntar på något gott, väntar ALDRIG för länge. Harry väntar gärna...

Av Tin - 15 juni 2009 21:59


Lisa ligger säkert och sover gott nu i sin bädd på Villarosa.

Hon kanske drömmer om att hon springer omkring och leker med Harry i vår trädgård.

Hon verkar inte ha så bråttom med att föda valparna i alla fall för telefonen är alldeles tyst....suck vad drygt!


Vi har suttit här och planerat hur vi vill ha det i vårt badrum när vi renorverar det.

Tänka nytt och spännande och varför inte en ångbastu...


 ...för två personer!

Det låter väl mysigt eller hur? Vi har badrummet i vinkel så den får plats!!! Badkaret och duschen åker ut och så blir det allt i samma paket...ångbastun med en massa funktioner.


Sedan måste man tänka framåt. Ja men tänk så lätt det blir för hemtjänsten att leda in mig och mannen... sätta oss på varsin plats och duscha oss samtidigt. Ja men tänk så praktiskt för dem! Undra om det blir billigare taxa då...hmmm....ha ha....




Av Tin - 15 juni 2009 17:25


Rusade hem i dag i hopp om att höra något från Lisa.

Ja nu tror jag inte att hon själv kan ringa eller skicka ett mail. Mycket kan man lära hundar men inte det.

Men just nu är det min önskan...bara att få höra hur hon mår och om valparna kommer snart.


Nyfiken är jag också för i hennes mage bor en hel hög med valpar...men hur många?

Ja ja...ha tålamod...de kommer när de kommer.

Av Tin - 15 juni 2009 06:22

...och God Morgon!


Då var det måndag igen! Det är inte utan att man längtar till semestern men det dröjer ett tag så det är bara att kämpa på.

I dag är den utsatta dagen för Lisas valpning men det verkar vara lugnt på den fronten. Förra gången gick hon två dagar över tiden så det är bara att fortsätta vänta.


Nu ska jag åka till jobbet och önskar alla en trevlig måndag!

Av Tin - 14 juni 2009 21:26


Nu har jag legat på min spikmatta, både på magen och ryggen. Förstår ni att man kan somna där...jag gör det.

Först känns alla piggarna väldigt mycket men det klingar av och det känns väldigt...behagligt och så somnar jag, märkligt....det trodde jag inte.


Att ligga på magen kan förbättra ämnesomsättningen och lösa spänningar.


Man kan också lägga kinden mot mattan men det har jag inte provat ännu. Då kan man lösa spänningar i käke och nacke.


Jag har spänningar både här och där så jag ska använda spikmattan flitigt och se om det blir bättre.

Av Tin - 14 juni 2009 20:40


En törstig Harry dricker av vattnet grodan sprutar.



Av Tin - 14 juni 2009 18:20


Soligt har vi haft hela dagen men väldigt blåsigt men är det värmen som blåser in....så "blås" för Guds skull!!!

Vi har jobbat hela dagen med att göra iordning och fylla poolen och vad kan man göra medan vattnet sakta men säkert fyller poolen? Grilla naturligtvis!

Till efterrätt blev det chokladfylld banan...



Jag trycker ner chokladbitar i bananen och klär in den med folier för att sedan lägga den på grillen...



Låt den ligga där tills den känns mjuk, då har chokladen smält. Ät den gärna med vaniljglass och det blir mumsigt värre!!!


Medan poolen fylls så passa vi på njuta av den goda maten i våra trädgårdsmöbler...



Än är poolen "säckig" och man får ha tålamod. Det tar flera timmar att fylla den och vad gör man bäst medan man väntar....varför inte sätta sig på bänken...



.....och njuta av allt vackert. Upptäcka att grannen skorsten är fanatstiskt vacker...



...där den sticker upp mellan våra träd. Har ni tänkt på att det grannen har, kan jag också ha fördel av i min trädgård. Under förutsättning att det är vackert naturligtvis.

Den låga busken Björkspirea är i full blom...



Vitt är fantastiskt vackert och lyser upp i trädgården.

Min rododendron är det massor av blommor på...



Intill bänken jag sitter vid, blommar nävorna...



Medan jag suttit på bänken så verkar det som poolen är klar. Vågar man ta sig ett första dopp?



Klart att man vågar...



Huuuuu vad kallt!!!



Nu tror jag matte har blivit galen...



Det får minsann bli lite varmare i vattnet om jag ska bada, tycker Harry.

Av Tin - 14 juni 2009 10:18


Solen skiner och alla är så.....trötta ;)

Det blev sent i går för vi satt och spelade kort och klockan bara rusade i väg.


I dag ska vi fylla poolen för nu ska väl ändå sommarvärmen komma? Vi får hoppas på det i allafall.


Det kanske blir en extra spännande dag, valparna kanske föds. Lisa fick 6 valpar förra gången och hon är betydligt tjockare denna gången. Jag har gissat på 8....hmmm...men det kan vara fler.


Medan vi väntar på besked från kenneln så sätter vi i gång med poolarbetet.

Ovido - Quiz & Flashcards