Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Tin - 22 juni 2009 21:45


Äntligen är jag ledig ett par dagar och det ser ut att bli fint sommarväder i morgon också. Jag ska bara njuta av sol, bad och trädgårdsarbete.

Det blev så bra när vi fixade till det på baksidan så vi kunde ställa poolen nära altanen. Baksidan är så lummig och insynsskyddad och jag trivs verkligen att vara där.


Men just nu längtar jag till min säng och slippa ställa klockan. Skönt att helgjobbet är över för denna gång.


Av Tin - 22 juni 2009 14:29


Jag skulle haft ett metspö...


Är det något under lekstugan...


Sniff, sniff...


Är det en igelgott eller...hmmmm....

Av Tin - 22 juni 2009 14:21


Det är så härligt att ha en egen pool och en "ovanpåjordpool" räcker gott. Där kan man ta ett svalkande dopp eller bara flyta omkring i en båt...



...som min dotter och jag har gjort under förmiddagen.

Lite pyssel är det med att hålla den ren och fylla på klor men det är det verkligen värt. Vi har haft poolen i tre år och använt den flitigt.

Av Tin - 22 juni 2009 10:38


Vaknade till en underbar sommarmorgon. Trött i kroppen efter helgens jobb. Det småvärker både här och där men vad är bättre sätt att återhämta sig än att sätta sig i en solstol, ta ett svalkande dopp i poolen och bara njuta av en grönskande trädgård...

....tills kvällsjobbet börjar...


Av Tin - 22 juni 2009 09:48



Vad heter du i mellannamn: Eva, Vivi-Ann (Det sista efter mamma)


Har du några syskon: Å ja, massor....2 bröder och 3 systrar


Vart går drömresan: Mauritius och göra av med lite sparpengar ;)


Vart går mardrömsresan: Mataffären


Favoritmat: Kroppkakor naturligtvis....mums!


Mat du absolut inte äter: Njure, har smakat och det är skitäckligt.


Favoritämnet i skolan är: Svenska


Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Putsa fönster och plocka efter alla andra...


Skostorlek: 38


Nämn en skådis du gillar: Oj då...det är många men vi säger

Johnny Depp!


En film alla borde se: Det finns många...


Drömyrket är: Skådespelerska/författare/trädgårdsdesigner....jag har många....


Ett yrke jag inte skulle kunna ha: Städerska/jobba i mataffären eller soptömmare (jag tror inte att jag kan äta min medhavda matsäck i den bilen)


Detta irriterar mig: Människor som snackar skit om andra


Detta gör mig glad: Att vakna en morgon och se solen skina, att få ett uppmuntrande ord ibland, att göra en annan människa glad....här kan jag skriva hur mycket som helst!


Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer:

Emil är en liten rar gosse...


Favoritmotto: Se inga hinder...allt går att lösa eller varför inte...shit happens!




Ovido - Quiz & Flashcards