Alla inlägg under juni 2009

Av Tin - 13 juni 2009 21:50


På kennel Villarosa hemsida har man lagt upp en ny bild på Lisa.

Min lilla Lisa! Hur många valpar bor därinne egentligen?


Bara ett par dagar kvar...kan undra om Lisa ska vänta så länge....hmmm....

Det återstår att se!


Av Tin - 13 juni 2009 14:08


Nu mina vänner, nu har jag också köpt en spikmatta...



Jag har legat på den för första gången och det "kändes" kan jag säga. Efter en stund blev det "varmt" och det kändes mer behagligt.

Nu ska jag bli en flitig användare av den och hoppas på att  mina eländiga muskelknutor löser sig i ryggen.

Av Tin - 13 juni 2009 09:35


God Morgon!


Grått och mulet även idag. Inget regn, än så länge men det känns som det får bli en innedag ändå.

Jag har sådan lust att skapa något, vad som helst bara jag får sätta händerna i nogot projekt, men vad....hmmmm...

....fundera och tänker...

Av Tin - 12 juni 2009 21:18


Fredagskvällen går lite på tomgång och inte blir det bättre av allt regnande.

Jag saknar Lisa och fundera på hur hon har det...är valparna på gång?

Harry saknar också sin bästa vän men nu händer något kul...

Harry står i fönstret och ser min äldsta son med tjej komma på besök i helgen. Snacka om en överlycklig hund!!!

Av Tin - 11 juni 2009 20:21


Vad skönt att kunna släppa allt vad firande heter. Det är tur att det inte är för ofta.


I dag har Jennifer och jag städat hela husvagnen och diskat allt som tillhör köket. Skönt att ha det gjort.


Jag har även förberett morgondagens utbildning för sommarvikarier i äldreomsorgen. Jag hoppas dagen blir både givande och rolig.

Att Lisa snart ska ha sina valpar finns där hela tiden i bakhuvudet. Hon är på Villarosa just nu där valparna ska födas....jag saknar henne så. Det är tur att jag har Harry hemma annars hade det blivit väldans tomt på hund!!!

Detta har varit en väldigt lång vecka där det har hänt hur mycket som helst.

Skönt att det snart är helg och då ska jag bara vila....

himmel så skönt det låter.


Av Tin - 11 juni 2009 09:51


Jag hade precis somnat till i natt när jag får ett SMS från sonen som vill hem. Glad hoppar jag i kläderna för att köra och hämta honom.

Han hade nog ingen större lust att krypa ner i ett kallt tält och sedan hade det varit lite stökigt. Polisen hade varit där och kollat alla tält och väskor...hällt ut en del som inte tillhör 16-åringar.

När de kollade Richards väska...ta upp hans termos och öppnar korken....luktar....varm choklad! Då hade de skrattat. Va...skrattat åt min choklad?....hmmm...märkligt...


Glad var jag att Richard var såååå "redig" när jag hämtade honom. Han hade inte druckit! Vi har pratat mycket om detta och vikten av att vara ärliga mot varandra och "köra med öppna kort".

Sämre vad det för en kille vars pappa fick hämta och där var det minsann inte lika kul.


Det kändes väldigt bra att få hem honom och han var lika glad att få sova i sin egen säng där det är varmt och skönt.


Väl hemma så höll jag på att trampa på Herr Andersson som satt på innegården och kanske skulle få i sig "nattamålet"...



Vem vill trampa på honom? Fy...så läskigt!!!

Måste komma i håg Herr Andersson i fortsättning och tänka på var jag sätter fötterna.

Av Tin - 10 juni 2009 22:25


Så har vi gjort ett besök där 9:orna har sin avslutningsfest med övernattning i tält. Sonen ringde och ville ha en del saker han glömt och undrade om vi kunde lämna dem.

Klart att vi kan! Det gör vi så gärna ;)


Det kommer förmodligen bli kyligt i natt så jag kokade varm choklad, tog med frallor, frukt och så åkte vi dit.

Varm choklad, töntigt värre tycker en del säkerligen på festen men jag är övertygad om att många kommer att bli avundsjuka när de börja känna sig lite frysna.

Jag har väl varit med förr!!!


Sista biten får man ställa bilen och vandra till fots i detta vackra naturreservat.


Vi tog in på stigen som leder oss dit...



Harry blev jätteglad att få följa med på en spännande utflykt så här i skymningen.


Naturen här är fantastisk...





Vi är snart framme ser det ut som...



Visst är här fest men det ser helt okej ut...än så länge.

Richard blir glad över extra matsäck och särskilt mössan jag packat ner. Den kan vara skön att ha om de nu går och lägger sig för natten...



Ungdomarna sitte i små grupper här och där med tält uppsatta runtom i kring.

Okey...då har vi tittat till dem och kan åka hem igen.

Av Tin - 10 juni 2009 20:03


Himmel så skönt att bara kunna sitta ner och slappa.

Det har varit lite mycket nu i några dagar.

Här har jag inte lagat mat i kväll...det blev hämtpizza.

Nu ska jag vara riktigt lat och det får jag vara efter allt detta ståhej!


Sonen, som slutar nian skulle grilla och tälta med kompisar för att fira sin avslutning. De är inte långt hemifrån men jag tänker minsann vara en närvarande förälder. Jag, mannen och Harry (hunden) ska göra ett besök lite senare. Måste bara ha lite koll och han vet att vi kommer och titta till dem. Jag tror att ungdomar mår bra av att man bryr sig eller vad tror du?

Är jag en hönsmamma?

Ovido - Quiz & Flashcards