Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Poolen på plats

Av Tin - 14 juni 2009 18:20


Soligt har vi haft hela dagen men väldigt blåsigt men är det värmen som blåser in....så "blås" för Guds skull!!!

Vi har jobbat hela dagen med att göra iordning och fylla poolen och vad kan man göra medan vattnet sakta men säkert fyller poolen? Grilla naturligtvis!

Till efterrätt blev det chokladfylld banan...



Jag trycker ner chokladbitar i bananen och klär in den med folier för att sedan lägga den på grillen...



Låt den ligga där tills den känns mjuk, då har chokladen smält. Ät den gärna med vaniljglass och det blir mumsigt värre!!!


Medan poolen fylls så passa vi på njuta av den goda maten i våra trädgårdsmöbler...



Än är poolen "säckig" och man får ha tålamod. Det tar flera timmar att fylla den och vad gör man bäst medan man väntar....varför inte sätta sig på bänken...



.....och njuta av allt vackert. Upptäcka att grannen skorsten är fanatstiskt vacker...



...där den sticker upp mellan våra träd. Har ni tänkt på att det grannen har, kan jag också ha fördel av i min trädgård. Under förutsättning att det är vackert naturligtvis.

Den låga busken Björkspirea är i full blom...



Vitt är fantastiskt vackert och lyser upp i trädgården.

Min rododendron är det massor av blommor på...



Intill bänken jag sitter vid, blommar nävorna...



Medan jag suttit på bänken så verkar det som poolen är klar. Vågar man ta sig ett första dopp?



Klart att man vågar...



Huuuuu vad kallt!!!



Nu tror jag matte har blivit galen...



Det får minsann bli lite varmare i vattnet om jag ska bada, tycker Harry.

 
 
Inger

Inger

14 juni 2009 19:59

Åh, vad härligt det ser ut. Här har det regnat konstant i två dygn och ingen ljusning i sikte. Hade jag haft en bassäng ute så hade den varit fylld vid det här laget./kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

14 juni 2009 20:01

Ni ser ju ut att ha haft en alldeles underbar dag...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

14 juni 2009 21:36

Harry tycker nog det är skönt att bli extra ompysslad utan kompisen Lisa. Gott med grillade bananer. Resultatet ser inget vidare ut, men det är rejält gott! By the way, snygg rumpa!

http://singo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards