Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Tin - 5 juni 2009 22:08


I bland har jag frågat mig varför man väljer att jobba med människor. Ska jag säga sanningen....kan det vara mer än påfrestande och tålamodskrävande som det varit i kväll.

Samtidigt är det en utmaning att försöka få till ett lugn men trött blir man...mer än trött.


Så här sitter jag nu och orkar inget mer, är helt slut i huvudet. Som tur är har jag en hel ledig helg framför mig och mer där till....kompledig det mesta i nästa vecka. Det är gott...väldigt gott!

Av Tin - 5 juni 2009 11:18


Fredag igen och för mig innebär det jobb i eftermiddag och till sent i kväll. Sedan har jag ledig helg, härligt!

Lisa har nu 10 dagar innan valparna föds men som sagt, de kan komma tidigare också.

Hon är pigg och kry men lite "stånkigare" (= pustar och stönar) än förra gången. Hon kan inte hoppa upp i sängen längre...kan det vara fler valpar än sex som sist?

Tur att ungdomarna har lite koll på henne när jag arbetar.

Det är mycket som händer i helgen men det får jag berätta senare för nu är det dags att jobba.

Ha en skön fredag och gör inget som jag inte skulle gjort ha ha....


Kram på er alla och glöm inte skriva några ord. Då blir jag sååååå glad när jag kommer hem i kväll!



Av Tin - 5 juni 2009 10:37




GRATTIS lilla mamma på din födelsedag!


Vad hindrar dig från att bli ett år äldre...ingenting förmodligen. Det är bra! Bara ut och cykla en runda en mil eller två och glöm för all del inte hjälmen, gå stavgång, leda kören, sjunga för de gamla, eller har du en studicirkel på gång, rensa rabatter, sitta vid din älskade udde under solen med en god bok, släktforska, färdledare, kolla en ny vandringsrunda eller varför inte fjällvandra, kanske du ska tälta....ja min mamma har almanackan fulltecknad.

Glömde jag säga att hon är pensionär?


Många födelsedagskramar från mig!



Ovido - Quiz & Flashcards