Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Tin - 18 juni 2009 22:33


Tre valpar är redan födda när jag kommer till Villarosa

Jag sätter mig lugnt vid valplådan och Lisa blir glad att se mig. Hon hälsar mig välkommen med att slicka min hand.


Hon är väldigt lugn och sansad och tar väl hand om de små....



Kickie duttar lite nagellack, blått för hanne och rosa för tik...



Välväxta och fina valpar...



Man blir törstig av att föda valpar...



När sex valpar är födda, fyra hannar och två tikar så verkar Lisa vara tom. Hon lägger sig till ro med alla valparna och somnar.

Då passar vi på att dricka en kopp kaffe och medan vi sitter där reser sig Kickie för hon hör något från valplådan...det kommer en valp till säger hon. En pigg liten hanne till!

Då blev det alltså 7 midsommarblomster till slut!!! :)))


Mamma Lisa får belöning för att varit så duktig och det är hon väl värd...



Det var första gången jag var med och se valpar födas och jag förundrades över hur pigga valparna var.

Så fort de var ute så letade de snabbt upp en spena och började suga.

Kickie lärde mig mycket under kvällens gång men hon lät Lisa sköta det mesta för bara då och då sträcka fram en hjälpande hand.



Lisa märkte inte att vi åkte hem eller mer... hon brydde sig inte. Hon var så stolt och lycklig över sina valpar. Nu har hon full sysselsättning i flera veckor.



Av Tin - 18 juni 2009 15:17


....VALPARNA KOMMER!!!





Av Tin - 18 juni 2009 14:59


Som vanligt var det massor med folk på Lövmarknaden och som vanligt var det massor med marknadsstånd.

Det blev inte så mycket handlat men ett par nya tofflor blev det...



...kritvita tofflor att "springa hemma med".


Godisremmar är ett måste och det tar ett tag innan man hittar marknadsstådet där de säljer de tjocka som är allra godast.

En tunika på ginatricot blev det också och den kände jag kommer att bli en favorit i sommar. Tror jag ska köpa den i fler färger.


Av Tin - 18 juni 2009 09:23


I dag är det Karlskronas största marknad, Lövmarknaden och som tradition är den alltid dagen innan midsommarafton.


Har ni varit på Lövmarknaden någon gång?

Av Tin - 18 juni 2009 08:54


Tydligen har det inte hänt något än på Villarosa för telefonen har varit alldeles tyst. Jag har på känn att valparna föds i eftermiddag och som vanligt är det bara att "bli vän" med den eviga väntan!




Ovido - Quiz & Flashcards