Alla inlägg under juni 2009

Av Tin - 18 juni 2009 14:59


Som vanligt var det massor med folk på Lövmarknaden och som vanligt var det massor med marknadsstånd.

Det blev inte så mycket handlat men ett par nya tofflor blev det...



...kritvita tofflor att "springa hemma med".


Godisremmar är ett måste och det tar ett tag innan man hittar marknadsstådet där de säljer de tjocka som är allra godast.

En tunika på ginatricot blev det också och den kände jag kommer att bli en favorit i sommar. Tror jag ska köpa den i fler färger.


Av Tin - 18 juni 2009 09:23


I dag är det Karlskronas största marknad, Lövmarknaden och som tradition är den alltid dagen innan midsommarafton.


Har ni varit på Lövmarknaden någon gång?

Av Tin - 18 juni 2009 08:54


Tydligen har det inte hänt något än på Villarosa för telefonen har varit alldeles tyst. Jag har på känn att valparna föds i eftermiddag och som vanligt är det bara att "bli vän" med den eviga väntan!




Av Tin - 17 juni 2009 21:49


Vi väntar med spänning av att höra mer från Villarosa och hur det går för lilla Lisa. Hoppas det inte dröjer för länge innan valparna föds. Vi håller tummarna att allt går bra!


                                                  
            I dag fick jag en spännande förfrågan....om jag vill vara dekoratör i en blomsterhandel. Vilken utmaning!!! Detta kan bli hur spännande som helst. Mitt "vanliga" jobb behåller jag och kan gå till blomsterhandeln en kväll och bara skapa av hjärtans lust.


Av Tin - 17 juni 2009 16:34


Nu är det på gång...temperaturen sjunker....

37 grader...

Nu kommer snart valparna!!!

Av Tin - 17 juni 2009 07:04


Inga valpar ännu....men i dag är det en soligt och fint och en bra dag att föda på. Så passa på nu Lisa!


Ska jobba i dag...låter kanske konstigt för er som är här första gången och "hälsa på" men Lisa är på kennel Villarosa och ska föda dem där. Jag har ju Lisa på "foder" men efter denna kullen blir hon "vår hund på riktigt" och det känns bra!


Jag saknar henne jättemycket och det känns lite oroligt också att inte vara nära henne. Det är alltid en risk att föda...bort hemska tanke!!!



Av Tin - 16 juni 2009 19:52


Min Iris vid vattenspelet är på väg att slå ut



En väldigt vacker skapelse



Lite romantik måste finnas i trädgården


Av Tin - 16 juni 2009 12:09


Hur lycklig är man inte när första skörden av våra egna jordgubbar kan avnjutas.

Det gör inget att den inte var så stor...



Bara två stycken var mogna...men väldigt goda!


Ovido - Quiz & Flashcards