Alla inlägg under juni 2009

Av Tin - 22 juni 2009 10:38


Vaknade till en underbar sommarmorgon. Trött i kroppen efter helgens jobb. Det småvärker både här och där men vad är bättre sätt att återhämta sig än att sätta sig i en solstol, ta ett svalkande dopp i poolen och bara njuta av en grönskande trädgård...

....tills kvällsjobbet börjar...


Av Tin - 22 juni 2009 09:48



Vad heter du i mellannamn: Eva, Vivi-Ann (Det sista efter mamma)


Har du några syskon: Å ja, massor....2 bröder och 3 systrar


Vart går drömresan: Mauritius och göra av med lite sparpengar ;)


Vart går mardrömsresan: Mataffären


Favoritmat: Kroppkakor naturligtvis....mums!


Mat du absolut inte äter: Njure, har smakat och det är skitäckligt.


Favoritämnet i skolan är: Svenska


Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Putsa fönster och plocka efter alla andra...


Skostorlek: 38


Nämn en skådis du gillar: Oj då...det är många men vi säger

Johnny Depp!


En film alla borde se: Det finns många...


Drömyrket är: Skådespelerska/författare/trädgårdsdesigner....jag har många....


Ett yrke jag inte skulle kunna ha: Städerska/jobba i mataffären eller soptömmare (jag tror inte att jag kan äta min medhavda matsäck i den bilen)


Detta irriterar mig: Människor som snackar skit om andra


Detta gör mig glad: Att vakna en morgon och se solen skina, att få ett uppmuntrande ord ibland, att göra en annan människa glad....här kan jag skriva hur mycket som helst!


Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer:

Emil är en liten rar gosse...


Favoritmotto: Se inga hinder...allt går att lösa eller varför inte...shit happens!




Av Tin - 21 juni 2009 14:23


Gå in på Villarosa så kan ni titta på Lisas söta valpar!



Av Tin - 21 juni 2009 14:10


Jag började jobba klockan 7 i dag och är hemma på rast några timmar innan kvällspasset till 21 drar igång. Den berömda delade turen ni vet.

Rast och rast...det är torkväder ute så jag måste passa på att tvätta. Min tvätthög i tvättstugan är inte att leka med kan jag säga ha ha....

Det är lika bra att sätta fart...


Av Tin - 20 juni 2009 18:44


När klockan ringde i morse var det bara att se glad ut och göra sig redo för en arbetsdag.

Det var inte utan att jag var lite avundsjuk på alla som låg och snarkade i sina sängar.


Vi hade en jättetrevlig midsommarafton...



...med mycket folk, god mat, sång och tävlingar.


Jag, Katja och Lisa "klär" midsommarstången.




Lisa klär stången med björklöv...



Vi blev väldigt nöjda med resultatet...



Midsommarbilder i det gröna...







Midsommarfirandets festfixare...



Denna midsommarfest har alltid varat i dagarna tre och alltid på samma gård. En fanstastisk vacker plats, en verklig idyll på landet. Huvudpersonen och ägare till gården har längtat till varje midsommar när alla ungdomarna kommer. Är det inte midsommar snart? kunde han fråga när minnet började svika honom. Han längtade efter denna fest och ingen var gladare än "farfar" när det äntligen var dags och ungdomarna slog upp tälten och festen kunde börja.

I år var han inte med. Han dog för en kort tid sedan, 90 år gammal och frågan var...skulle midsommarfirandet i år ställas in på gården men naturligtvis inte. Detta var årets höjdpunkt för "farfar" och han fick vara med vid bordet än då. På ett fotografi ser vi en leende man som blickar ut över borden.

Jag tror att "farfar" var otroligt glad för att inte midsommarfirandet på hans gård ställdes in.


Tack Ingrid och Leif m.familj

för ett jättetrevligt midsommarfirande!

Av Tin - 19 juni 2009 11:03


Jag önskar alla en glad midsommar!!!


Nu drar jag och firar midsommar med 50 "andra" ungdomar.


Kram på er!!!

Av Tin - 18 juni 2009 22:33


Tre valpar är redan födda när jag kommer till Villarosa

Jag sätter mig lugnt vid valplådan och Lisa blir glad att se mig. Hon hälsar mig välkommen med att slicka min hand.


Hon är väldigt lugn och sansad och tar väl hand om de små....



Kickie duttar lite nagellack, blått för hanne och rosa för tik...



Välväxta och fina valpar...



Man blir törstig av att föda valpar...



När sex valpar är födda, fyra hannar och två tikar så verkar Lisa vara tom. Hon lägger sig till ro med alla valparna och somnar.

Då passar vi på att dricka en kopp kaffe och medan vi sitter där reser sig Kickie för hon hör något från valplådan...det kommer en valp till säger hon. En pigg liten hanne till!

Då blev det alltså 7 midsommarblomster till slut!!! :)))


Mamma Lisa får belöning för att varit så duktig och det är hon väl värd...



Det var första gången jag var med och se valpar födas och jag förundrades över hur pigga valparna var.

Så fort de var ute så letade de snabbt upp en spena och började suga.

Kickie lärde mig mycket under kvällens gång men hon lät Lisa sköta det mesta för bara då och då sträcka fram en hjälpande hand.



Lisa märkte inte att vi åkte hem eller mer... hon brydde sig inte. Hon var så stolt och lycklig över sina valpar. Nu har hon full sysselsättning i flera veckor.



Av Tin - 18 juni 2009 15:17


....VALPARNA KOMMER!!!





Ovido - Quiz & Flashcards