Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

En stolt Lisa och hennes valpar

Av Tin - 18 juni 2009 22:33


Tre valpar är redan födda när jag kommer till Villarosa

Jag sätter mig lugnt vid valplådan och Lisa blir glad att se mig. Hon hälsar mig välkommen med att slicka min hand.


Hon är väldigt lugn och sansad och tar väl hand om de små....



Kickie duttar lite nagellack, blått för hanne och rosa för tik...



Välväxta och fina valpar...



Man blir törstig av att föda valpar...



När sex valpar är födda, fyra hannar och två tikar så verkar Lisa vara tom. Hon lägger sig till ro med alla valparna och somnar.

Då passar vi på att dricka en kopp kaffe och medan vi sitter där reser sig Kickie för hon hör något från valplådan...det kommer en valp till säger hon. En pigg liten hanne till!

Då blev det alltså 7 midsommarblomster till slut!!! :)))


Mamma Lisa får belöning för att varit så duktig och det är hon väl värd...



Det var första gången jag var med och se valpar födas och jag förundrades över hur pigga valparna var.

Så fort de var ute så letade de snabbt upp en spena och började suga.

Kickie lärde mig mycket under kvällens gång men hon lät Lisa sköta det mesta för bara då och då sträcka fram en hjälpande hand.



Lisa märkte inte att vi åkte hem eller mer... hon brydde sig inte. Hon var så stolt och lycklig över sina valpar. Nu har hon full sysselsättning i flera veckor.



 
 
Kristina

Kristina

18 juni 2009 23:06

Ett JÄTTE STORT GRATTIS!! Dom är så söta!!
Lisa är ju jätte duktig :)
Kom det en liten tår, eller?? ;)
Så en valpning i höstas och jag blev ganska rörd!!

Sov gott, nu kommer Lisa snart hem ;)

KRAM

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Evis

19 juni 2009 00:54

Vad skönt att allt gick bra, ohhh så söta.....men dom är ju bruna är jag dum eller, Lisa är ju vit och även pappan om jag inte minns fel.Jätte skönt iallafall att allt gick bra. Kram och trevlig midsommar önskar Evis.

 
Mita

Mita

19 juni 2009 06:05

GRATTIS!!!!!!!!!!Vilka sötnosar, skönt att allt gick så bra, underbart mysigt...

Jag får önska dig en trevlig midsommar med god mat och dryck!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Synnöve

19 juni 2009 09:22

Ett stort grattis till dig och Lisa.Så underbart att det har gott bra och att det är över för lilla Lisa nu.Kram S

 
Inger

Inger

19 juni 2009 09:55

Grattis "mormor"!
Så söta små kryp och så duktiga på en gång, fantastiskt. Ha en bra midsommar, här spöregnar det redan/Kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

21 juni 2009 17:56

Det är häftigt att vara med när djur föds! Är ju "bonnunge" av födsel och ohejdad vana, och har därmed varit med om det här ganska många gånger... hundar, katter, kor, grisar, getter, får, hästar... Lika häftigt varje gång!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards