Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Göra mig intressant!

Av Tin - 30 augusti 2009 15:26


Vi har gått en riktigt bra runda med hundarna. Det är jämt och bra underlag längs den långa slingan att gå på genom skogen. Lisa och Harry bara älskar att vandra här och när vi är ute så här kan jag plötsligt böja mej ner vid en grästuva och säga...nä men vad hittar matte här!!!

Båda hundarna blir genast intresserade och väldigt nyfikna.

Jag låtsas hitta varsin godbit som de får.

Detta är ett väldigt bra sätt att i fortsättningen vara uppmärksamma på matte för man vet aldrig om och när hon hittar något mer.

Det vore ju synd om hon åt upp det själv ;)

Vi kan inte släppa hundarna lösa för här springer och promenera folk ofta, lite synd men det får vi respektera.

På ett ställe längs stigen växte stora björnbär och så söta och goda de var. Mannen och jag stannade och smaskade i oss flera bär. Då står hundarna och bara tittar på oss under lugg....vad nu då? Ska ni inte dela med er?

Jo visst! Jag glömde er! Jag smusslar upp godbitar ur min ficka och "delar med mig".





 
 
Tes

Tes

30 augusti 2009 20:41

Vilken härlig promenad ni har haft! Låter underbart och du är ju så finurlig. Jag har tagit över ditt trick med att gömma godis i toarullar som är igenproppade med tidningspapper. Det tycke Faxen är super roligt. Speciellt eftersom att det oftast är en korvbit däri och det är ju det godaste han vet.

http://www.tesans.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

30 augusti 2009 21:42

vad skönt med långpromenad och slappa söndag!!

Hoppas Det fixar sig hos dottern, synd om det inte känns bra och mysigt, nu när hon flyttat.

Ni verkade haft en trevlig kväll på ön, alltid roligt att göra något nytt och spännande :))

Sov gott i den nybäddade sängen!! ;) Kram

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards