Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Iaktagande kaffestund

Av Tin - 26 augusti 2009 11:55


Första ronden är avklarad. Harry har stått tålmodigt på trimbordet och verkligen gjort allt för att jag ska få till en snygg wheatenfrissa.

Nu tar jag mig en kopp förmiddagskaffe medan Lisa och Harry springer i trädgården. Det är nu jag ser hur han blev när han får vara i rörelse...missat något....hmmm....det tar vi i andra ronden ha ha....


 
 
Tes

Tes

26 augusti 2009 16:44

Jag är säker på att han blir super fin! Med honom kan du inte misslyckas!! Inte med lisa heller förstås. De är ju så snygga redan från början! Hoppas vi får se bilder när du har trimmat färdigt. Nyfiken:-)

Faxen var redig idag men jag har ju tur som bor på landet. Det är lite lättare att släppa honom här. Det enda jag är rädd för är om det skall komma bilar och traktorer (Rådjur förstås) men han är rätt van vid det från gården så jag är säker på att han aktar sig för dem. men jag tror att så länge jag håller mig lugn och har kontakt med honom så går det rätt bra. Peppar, peppar. Men jag vet ju också att om han springer så springer han ju inte från mig så långt innan han kommer tillbaka. Men får han upp ett viltspår då kan jag aldrig i livet hejda honom. Därför var jag extra lycklig idag pga att det mest var skog vi var ute i. Idag gick det bra. Men kanske inte nästa gång. Du har ju lycka som har två hundar då kan de springa av sig med varandra i trädgården. Den lyxen har ju tyvärr inte vi så då är det väldigt kul att han kan få springa av sig lite när vi är ute ist.

http://www.tesans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards