Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Båttaxi till en historisk plats

Av Tin - 25 augusti 2009 10:13


Har ni trivselansvariga på ert arbete? Det har vi och jag blev så glad över deras verkligen annorlunda och påhittiga påfund, att på fredagkväll åka till Mjölnareholmen


Lite historik....

Försvarstornet på Mjölnarholmen byggdes år 1727 delvis för att hindra angripare att ta sig över isen i ett anfall mot staden. Innan befästningen byggdes fans det en väderkvarn som i sin tur är uppkomst en till namnet på ön. Byggnaden har en sofistikerad konstruktion. Solida och ventilerade väggar samt ett valvat tak. Materialet är i huggen gråsten, kalksten och tegel, murbruk och kalkbruk. Interiören är putsade väggar, invändiga golv och konstruktion i grovhuggen "talle" Våghuset byggdes samtidigt och fungerade under den aktuella tiden som kontrollrum för bl.a ut och in transporter av ammunition och krut.


Nu var det inte så att vi skulle åka dit och vakta Karlskrona utan ta en båttaxi dit och gå på en pubkväll, laga mat på täljstenar och så ELVIS förstås! Ja, han kan ju inte närvar tyvärr men det finns de som kan sjunga som han.

Jag som ska jobba fredagkväll la genast in om kompledigt så klart. Det här vill jag inte missa!!!

MEN! Hur lätt är det tror ni? Det blev genast problem...

Fel plats, fel dag, ska inte följa med, rättvisebekymmer, ska inte hon ska inte jag osv....stackars trivselansvariga som jobbat för detta!

Jag blir så trött!

Hur ska det nu bli? Kanske ingenting...usch vad tråkigt!

Har ni lika bekymmer på era arbetsplatser?


 
 
Singo

Singo

25 augusti 2009 20:11

Ragga ihop ett gäng trevliga människor på jobbet och strunta i vel-tanterna och åk ändå!! Elvis, öl och laga mat på stenar lät ju skitintressant!

http://singo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards