Alla inlägg den 6 september 2009

Av Tin - 6 september 2009 20:09


Jag känner mig så behagligt trött av all frisk luft och motion jag fått i helgen. Hundarna och jag har tillbringat dygnets ljusa timmar i trädgården och vi har verkligen haft tur med vädret. När BG kom hem från jobbet gick vi en lång runda med Lisa och Harry i skogen och jag passade då på att plocka mossa till min mosskorg.

När kvällen kom plockades alla redskap in och nu ska vi bara vila kvällen.

Jennifer har åkt med tåget till Växjö och sin skola. Richard sitter vid sin dator och mannen tittar på TV:n. Lisa och Harry har däckat i sina bäddar och jag sitter som vanligt här och summerar dagen. Ja, men då är allt som vanligt hos oss en söndagskväll...


Av Tin - 6 september 2009 19:32


Mitt projekt att snygga till i rabatten runt vattenspelet är nu avslutat så när som att lägga på ett lager täckbark.

Växterna hade fullständigt vuxit in i varandra så det var bara att gräva upp nästan allt och börja om från början.


Så här såg det ut före...



...och så här fint blev det...


Innan var det bara gröna växter men i dag köpte jag nya blommor i läckra färger. Nu kan de få växa sig stora...


Det är inte bara vackert utan gott att dricka också, tycker Harry...


Mosskorgen har fått höstens skepnad...




Solhatt...en färgklick i rabatten


Den här blomman blev jag så glad över. Den har inte bara en vacker färg utan doftar choklad. Dahlia "karma chocolate". Den måste jag ta in och förvara frostfritt över vintern


Växter i rabatten:


Dalia

Kärleksört vit

Clematis vit

Alunrot

Solhatt

Rött Lampborstgräs

Elefantgräs

Hostor

Azalea

Rödbladig Dracena



Av Tin - 6 september 2009 09:19


I dag skulle jag kunna haft sovmorgon "trött som bara den" om inte Lisa väckte mig. Hon såg något i trädgården, förmodligen en katt och började "prata" med den.

Det var inte utan att jag var trött efter att ha varit ute i friska luften en hel dag och fixat i trädgården. Men så kom jag på att rabatten jag jobbat med är klar "skön tanke" och i dag ska jag besöka trädgårdshandeln och köpa lite nytt att plantera där. Finliret är alltid kul och det fick mig att piggna till.

Klockan var åtta när jag gick ut med hundarna och vi gick ensamma hela rundan. Inte en enda människa, djur eller annat mötte vi.  Är det en söndagsmorgon eller??? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards