Alla inlägg den 15 september 2009

Av Tin - 15 september 2009 22:20

Nu börjar det synas här hemma att renoveringen är i full gång. Nedrivet, nerplockat och stökigt. Men det är bara att gilla läget och försöka stå ut. Den som väntar på något gott...

  Kökstaket är tvättat och jisses vad rent det blev! I morgon ska det målas.

Jag har haft en perfekt dag att vara ledig på. Soligt och fint! Hundarna gillar det vackra vädret och är ute mest hela dagen och vakta trädgården...

   De gillar att ligga i gräsmattan och ha koll på läget och ibland skälla ut en och annan matte med hund som sliter på trottoaren utanför häcken. En del är så korkade, förlåt men måste de släppa fram sin hund till staket och mina hundars utsiktsplats. Lisa och Harry blir som tosoiga och vill gärna bjuda in dem att leka i trädgården.

Jag har mest haft en rensa och plocka ner dag för att underlätta renoveringen och samtidigt har jag övat på min roll i teaterföreställningen. Ja men det funkar alldeles utmärkt! Lisa och Harry fäller inga dumma kommentarer och jag kan lita på dem att de inte talar om hur knasig deras matte är när husse kommer hem.

I morgon är det jobb med teatern hela dagen och det ska bli riktigt kul.

En arbetsdag att längta till!

 


Ovido - Quiz & Flashcards