Alla inlägg den 14 september 2009

Av Tin - 14 september 2009 22:55

Jag har jobbat i kväll och i morgon kommer en efterlängtad ledig dag. Skönt att bara vara hemma och pyssla i lugn och ro. Har plockat ner det mesta i köket och jag bara längtar tills förvandlingen ska börja. I morgon ska taket målas och de gamla tapeterna rivas ner och det är lätt tack o lov! Vi har redan provat!

Ska rensa badrumsskåpen också för allt ska tömmas. Så nog har jag att pyssla med i morgon alltid men sådant jobb är bara kul.

Jag börjar redan tänka på finliret...vilka färger på textiler jag ska ha. Det är det kuligaste jobbet och det jag är bäst på. Att kakla och lägga golv är jag värdelös på ha ha... Måla och tapetsera kan jag göra men det är en fröjd att se en mästare arbeta...så snabba de är!!!

Jag hoppas på en fin höstdag i morgon för hundarna och jag måste plocka ner sommarlådorna med mer eller mindre vissna blommor...ja, de har gjort sitt. Med andra ord...pyssel både inne och ute men man måste ut och vädra sig emellanåt.

Min arma kropp skriker efter en säng att vila i och det ska bli riktigt skönt att krypa ner och inte behöva beställa väckning. Det är godare än gott!


Ovido - Quiz & Flashcards