Alla inlägg den 19 september 2009

Av Tin - 19 september 2009 20:19

Så gott att ha en ledig helg! Jag vaknde i morse, alldeles av mig själv, stäckte på mig och råkade putta till Harry som låg vid mina fötter.

Vad nu då? Redan uppstigedags, undrade han. Nä, vi sover en stund till, tyckte jag och vände mig på sidan och somnade om.

Sådana här morgnar gillar jag. Så skönt att slippa gå upp och göra sig iordning för att hela tiden snegla på klockan som talar om att...nu är det snart dags att sticka...skynda, skynda, skynda.... 

Nu kunde jag bara släppa ut vovvarna och be dem vänta på mig tills jag var klädd...hur mycket klockan är spela mindre roll...

 

Hundarna och jag tog en härlig morgonrunda och höst ska det vara men det kändes mer som en sommarmorgon.

Dottern och jag for en runda till stan under förmiddagen och koftan jag hade på mig åkte av. Det var alldeles för varmt!

Jag köpte en snygg tunika och dottern en skolväska. Nöjda med våra inköp åkte vi hem och klippte gräs och vattnade rabatter...det är supertorrt!!!

Mannen har jobbat hela dagen så det har inte blivit så mycket gjort med renoveringen i dag men i kväll sattes gipsplattorna upp i köket för i morgon kommer "kakelgubben".

Jag funderar på finliret som är mitt jobb och vilken färg på gardiner och annat jag ska välja när allt är klart.

Jag kan ha vilken färg som helst för köket ska vara grått och vitt.

Vad tycker ni är en bra färg så här på höstkanten?

Ovido - Quiz & Flashcards