Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Tänk om alla tänkte till...

Av Tin - 23 september 2009 21:58

Jag har haft en jättebra jobbkväll där jag hunnit med att prata några ord med var och en. Det är så viktigt när man jobbar med människor. En kvinna tackade flera gånger för pratstunden vid sänggående. En annan tackade för vänligheten. Det är så lite som behövs...bara att stanna upp och visa att jag har all tid i välden fast sanningen är något helt annat...eller? Vad är viktigast? Människan eller att golvet är rent?

 
 
Kristina

Kristina

24 september 2009 08:00

Alla vet vi vad som är viktigast men är det något folk klagar på väldigt lätt så är det just att det "låg lite skit i hörnet"!!!
När jag var yngre så vikarierade min mamma på ett ålderdomshem, strax innan hon gick i pension. Hon är en människa som hela sitt liv jobbat med service eftersom hon ägt en speceriaffär. Hon är social ut i fingerspettsarna och hjälper alla. En dag på jobbet så satte hon sig ner och pratade med några av de boende men genast fick hon tillsägning av de anställda. " Här hinner vi inte sitta och prata" Min mamma gick inte tillbaka och har aldrig jobbat på ett ålderdomshem igen. Hon berättade det för mig på kvällen och hon sa att hon hoppades att det inte skulle vara så när hon måste bo så. Det är snart 20 år sedan men det satte sig i mitt huvud. Det tråkiga är, att det har väl inte ändrat sig :((

Hoppas din dag blir bra i ditt röriga hem :))

Kram

http://kristinas.bloggplatsen.se

 
Tes

Tes

25 september 2009 07:01

Tänk om alla tänkta som du!!!! Kram

http://www.tesans.bloggagratis.se

 
stina

stina

25 september 2009 18:59

Har själv jobbat med gamla en tid och det betyder så mycket att man tar en stund och pratar med dom så du har så rätt...lite skit i hörnen är ju skit samma.

http://enenkelstina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards