Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Grovarbetare i morgon...

Av Tin - 3 september 2009 21:23


Här har det regnat mest hela dagen och det får gärna regna klart under natten så jag vaknar till en strålande sol i morgon bitti.

Inte behöver jag gå upp tidigt...om jag inte känner för det förstås...jag som är ledig och allt. Men att sova tills jag själv vaknar, känns gott!

Blir det "väder" ska jag minsann gräva upp plantorna runt vattenspelet. De har vuxit sig stora och måste delas. En del plantor ska jag ta bort för de tar överhand. Ormbunkar är ett otyg att sprida ut sig...

Tungt kommer det att bli men jag är envis och ska nog fixa det...om bara nu det blir uppehåll.

Men vad ska jag göra med alla plantor som jag måste dela ...det blir ju massor!!! Det får jag finna ut...

Jag kan inte låta bli att lämna plats för nya växter och även stoppa ner vårlökar.

Jag bara längtar att få sätta spaden i jorden, jobba mig svettig och få sorgkanter under naglarna.







 
 
Kristina

Kristina

4 september 2009 09:08

Vad bra att du har arbetslust. Grovarbete bygger muskler :)
Jag skulle behöva lite av din arbetsvilja för det är mycket som behöver fixas i trädgården. Här är verkligen inget trädgårdsväder, det blåser storm och det kommer regnskurar då och då.
Just nu är det mycket passning av Sallie, hon är lite förbannad på tratten och det förstår jag.

Hoppas verkligen att det går bra för dottern idag, ska hålla tummarna!!

Synd att vi inte ses på Öland. Men om dottern fått sitt körkort så vill hon nog köra till Öland på söndag, tror du inte det? ;)

Jag får se hur jag gör med Öland, har inte bestämmt mig än.

KRAM

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

4 september 2009 13:35

Hej
Det skulle vara trevligt om ni kom.

Kram Christina

http://Stinaas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards