Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Tin - 23 juli 2009 15:10


Skärva gård, dit vi åkte för att köpa rosor, ligger i en charmig lantlig miljö. Alla rosor är gamla sorter och det doftade ljuvligt av all blandning

 Harry är med!


De rosor vi köpte var vackra rabattrosen Astrid Lindgren


Buskrosen General Jacqueminot


En klätteros blev det också Blush Rambler som ska få klä den rostiga pergolan till den romantiska trädgårdsrummet.

En riktig klättrare som växer fort, det gillar jag.

Ja någon röd ros blev det inte denna gång heller...hmm...det får bli nästa gång.


När vi var klara med rosorna fick vi besöka deras trädgårdsland



Harry tyckte det var spännande med kossorna på ängen


Men Harry då...kliv inte i rabbaten. Men vad gör man inte som hund, för att se de betande djuren bättre.


Av Tin - 23 juli 2009 10:33


Stor risk för regnskurar hela dagen och ca 20 grader varmt...jag vet inte vad jag ska säga...

Jag skulle vara väldigt glad om det inte började regna än på en stund för vi ska ta en tur till Skärva och titta på rosor. Mitt romantiska rum i trädgården behöver ha fler rosor, varför inte röda? Jag har inte en enda röd blomma i trädgården...ska detta bli min första?



Ovido - Quiz & Flashcards