Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Tin - 31 juli 2009 19:33


Ja men visst åkte vi till Kalmar! Det var lagom stadsväder i dag, varken för varmt eller för kallt för Harry som var med.

Han älskade att strosa omkring på Kalmars gator och så hade han en överraskning också...


Nä men ser man på...nu har han gått och blivit krögare också ha ha...ja säg inte vad Harry kan hitta på när man vänder ryggen till! ;)


Harry och Husse får snällt vänta utanför medan vi andra besökte butikerna. Vilken tur att det fanns böcker att läsa och fördriva tiden med;)


Häftigt...en sådan skulle vi ha i trädgården, tyckte Harry


Efter att ha gått en bra stund i vackra Kalmar, handlat lite smått och gott och Harry fått en stor dos socilal träning så styrde vi kosan mot Öland och Färjestaden.

En lagom "endagsutflykt" har vi gjort och det utan regn.

Vi åkte tydligen ifrån regnet för här hemma kom det en skur och den missade vi....vad skönt!




Av Tin - 31 juli 2009 10:13


Vaknade tidigt, tidigt och hörde en ensam fågel sjunga så vackert utanför fönstret. Nu var det förmodligen inte den som väckt mig utan snarare snarkningarna bredvid och de ljuden försökte med all sannerlighet överrösta fågelns sång.

Jag försökte somna om men hur lätt var det. Harry låg vid mina fötter och sov sin goda hundsömn och skulle bara tycka jag var jobbig om jag väckte honom för en extra tidig morgonpromenad...fyra på morgonen. "Ungdomar" vill ha sovmorgon varje dag.

Någonstans under morgontimmarna lyckades jag tydligen somna om och vakna vid den "vanliga" tiden...åtta.


Solen skiner idag om än lite kyligt men jag är glad att det inte regnar. Ska snart göra ett stadsbesök...inte till vår egen utan till...ja, gissa det den som kan!

Ovido - Quiz & Flashcards