Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Tin - 11 juli 2009 21:57


Jag har gjort en "snabbtårta" till kaffet i kväll för att fira att jag jobbar sista dagen i morgon...sedan har jag semester!


Tårtan består av:


2 Marängbottnar (köpt i affären)

1 Banan

1 Dubbeldajm

3 dl vispgrädde


Mosa bananen och blanda den med lite av den vipade grädden. Resten av gräden blandas med hackad dajm.

Bred bananen på den understa bottnen.

Därefter dajmgrädden ovanpå bananen och lägg på nästa maräng som lock....klart! Snabbt, enkelt och gott!


Av Tin - 11 juli 2009 20:30


När jag slutade min arbetsdag hade regnskurarna gjort sitt och det blev en solig eftermiddag.

Eftersom vi insåg att det inte skulle bli alldeles jättevarmt, fick Harry till sin stora glädje följa med på traktorrace. Har ni varit på traktorrace någon gång?

Det kanske är lite som "töntarnas julafton" men ni förstår att här på landet kan man roa sig med vad som helst och faktum är att det är riktigt kul.

Men den som hade mest kul och mådde som en prins, det var Harry...

Det var mycket folk men ändå plats att vandra längs åkern...en riktigt bra social träning för honom och han var jätteduktig!!!

Där var massor av hundar och det var en konst att bara kunna sitta och titta på dem som gick förbi utan att rusa fram och hälsa. Det är ju det Harry allra mest vill naturligtvis.

Där fanns andra djur från "gården", både hästar och kor...


Snacka om Harrys dag! Allt var bara så spännande!


Så kom mitt barnbarn...


Två bästa kompisar!

Naturligtvis skulle mitt barnbarn ta en bild på mig och Harry och den blev så här...



Som extra träning gick vi fram och tillbaka, förbi alla andra hundar och Harry gjorde det lika värdigt som en prins. Många tyckte att han var söt och ville klappa honom och särskilt en kvinna som gärna tog emot pussar.

Fatta att Harry var lycklig! Det bästa var att han under långa stunder satt och låg och verkligen kopplade av.

Oj då! Jag höll på att glömma den grillade korven han fick smaka...okey, han håller igen, men är det fest så är det, även för en hund!



Men traktorracet då? Jo då, de körde slalom runt höbalarna...sladdade och slirade och kom runt med en väldig fart...




Vi hejade på den här "lilla röda" som idag hade lite otur och välte under ett lopp. Ja sådant kan hända och som tur var, blev han inte skadad. En fjärde plats "för den lilla röda" är inte så illa pinkat och så bjöd han på lite action.


Harry var jättetrött när vi kom hem och efter lite mat och en kort kvällsrunda slocknade han.

Av Tin - 11 juli 2009 05:52


Vad det har regnat i natt! Perfekt för trädgården och naturen om värmen kommer tillbaka...om det är sant förstås. Allt kan hända!

Min näst sista arbetsdag har jag framför mig och den har jag kortat av. Det är absolut lagom att jobba till halv två när det är lördag och mycket händer.

Det verkar minsann som solen också vill vara med...den är på gång...härligt!


Ha en skön lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards