Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Tin - 26 juli 2009 20:46

I dag har jag hittat allt möjligt som bara ligger och skräpar och som den skapande människa jag är så funderar jag..."vad kan jag göra med detta".

Jag vet inte men förmodligen är jag helt galen idag...och jag älskar det :) Vad kan man göra av en hel hög stolpar och några rullar kantband av impregnerat virke...hmmm...ja men varför inte!!!

Från trädgårdrummet jag jobbat med i dag, leder en liten gång förbi dammens baksida...ja men det är klart...jag lägger ut dem där och ropar på mannen som får slår ner stolparna.

Det blev så här....


Harry bara älskade detta och sprang fram och tillbaka på gången. Nu har jag ett projekt till att utveckla...det är bara så galet gott!

Av Tin - 26 juli 2009 19:50


När man går igenom den rostiga pergolan kommer man till detta rum i trädgården.  Klängrosen Blush Rambler har vi planterat vid pergolan och får gärna klättra högt och veckert i den.

Här...i detta "rum" har jag pysslat i dag...


Det finns resurser i förrådet :) tur att man inte slänger allt.

På det gamla bordet... slipade vi bara av bordskivan och strök på ett par lager olja. Tanken är att här ska göras mysigt att sitta...inget nytt och modernt utan gärna gammalt och slitet. Gärna rostiga ting som är väldigt charmigt. Som prydnaden att sätta i krukan...å ja, den är på väg att bli riktigt rostig..


Efter lite letande hittade jag lite annat smått och gott också. Måste fundera vad jag ska göra med dem...


Jag har planterat murgröna vid nätet och lagt på ett lager täckbark i rabatten.

Den gamla trädstammmen har vi satt dit för att hänga upp lyktor eller något annat vackert.

Det är bara fantasin som sätter stopp här och det är härligt att få vara lite galen!!!


Harry är med och spanar på grannens katt...

Av Tin - 26 juli 2009 10:45


I dag var klockan nio när jag vaknade....jisses vad jag sovit länge och kan ni tänka er...mannen tog ensam, Harry på morgonrundan. Det kändes lite konstigt att inte börja dagen med en promenad men samtidigt ganska behagligt.

Medan de var ut kokade jag kaffe, bäddade, satte igång en maskin tvätt och plockade ur diskmaskinen.

Morgonarbetet gick som en dans när det var ombytta roller ;)...hmm...lustigt!


Vädret är väl inte det bästa men det regnar inte och det är jag glad för så det blir nog lite pyssel med trädgården i dag.Min rosenstav har börjat blomma och den är så vacker!



Ovido - Quiz & Flashcards