Alla inlägg under juli 2009

Av Tin - 7 juli 2009 20:15


Nu är jag ledig ett par dagar sedan blir helgen sista arbetsdagarna innan semestern. Lite korkat att "gå av" med en helg men men, så är det. Det är bara att bita ihop för snart är det min tur att vara långledig.

Under den här helgen är det mycket som händer...Tosia bonnadagen (marknad i tre dagar) och sedan är det traktorrace...bor jag på landet ha ha...

Hur ska jag hinna detta när jag ska jobba???...tog en "rövare", går det så går det och det gick att vara kompledig halva lördagen jippi!!!




Av Tin - 6 juli 2009 07:09


Sista arbetsveckan innan semestern...orken börjar ta slut så det är hög tid att ha lite ledigt...ja tack!

Det har regnat hela natten...och jag börjar fundera...har regnet kommit för att stanna? Är det så det ska vara hela min semester...hmmm....???


I går plockade jag in en bukett av mina vita rosor...



...en bukett i lysande vitt gör mig glad!


Jag önskar alla en riktigt bra måndag!

Av Tin - 5 juli 2009 22:45


I dag har vi återigen besökt Kristianopel inte så långt ifrån där jag bor. Senast vi var där på denna historika plats, var när det var vinter. Då såg det ut så här...



Minns ni att jag skrev att här växer rosorna så otroligt vackra längs hela den lilla smala gatan genom byn...

Nu kommer nästa bild, på samma plats och då ser det ut så här...


Visst är det fantastiskt!

Följ med längs gatan och njut av det vackra. Blir du hungrig att du gå in på "Gästis" eller kanske handla något vackert hos "Sköna ting".

Ta gärna en fika vid hamnen hos "Sött och Salt" eller köpa ett smycke i fiskeboden.
















Av Tin - 4 juli 2009 18:31


Efter en varm och solig dag kom äntligen regnet och det gör så gott för växtligheten. Vi gjorde glassdrinkar och satt och lyssnade på åskan som mullrade...mysigt!

Det har regnat en god stund så vi slipper vattna i kväll:)))

Av Tin - 4 juli 2009 10:21


Sitter här och väntar på barnbarnen. Solen skiner för fullt och det är riktigt varmt. Då blir det vattenkrig idag ;), massor av bad i poolen, grillning och annat smått och gott.

Det är bara Harry som är klok nog att lägga sig på det svalaste stället i huset...klinkersgolvet i hallen.

Smart Harry!!!


Ha en skön lördag!

Av Tin - 4 juli 2009 08:46


Har varit ute med Harry en morgonrunda och på hemvägen kom regnet....10 droppar! Det är kvavt och mulet just nu....men börjar det inte skina upp? 

Jag har fixat kaffe och ägg men det är bara jag och Harry som är uppe... väntar tills de vaknar med frukost.

Jag ska gå ut och plocka en bukett blommor i trädgården medan jag väntar på att de ska vakna.


Av Tin - 3 juli 2009 23:40


Det blev en hemmakväll och jag är inte ledsen för det :)

Värmen tröttar och det var väldigt skönt att bara vara hemma. Det går säkert fler tåg att gå ut och äta en bit. Sommaren är ju inte slut ännu!


Jag har gått här och småstädat lite...plockat in lite blommor från trädgården...



Rosorna jag plockat in doftar ljuvligt!

Härligt att pynta med "egna" blommor och ställa buketter både här och där. Vackert!!!


I morgon kommer barnbarnen och vi har köpt vattenpistoler så här kommer att bli vattenkrig och alla ska vara med både stora och små. Jag är övertygad om att de gillar den leken ha ha...


Så fick jag höra att Kristina är i stan och ni är väldans välkomna hit. Bara hör av er!




Av Tin - 3 juli 2009 06:01

 Känner mig väldigt glad i dag...det är ju fredag, sista arbetsdagen för denna veckan!!! :))))))) 

Det var väl tanken över detta som fick mig att hoppa ur sängen för att jobba några timmar...en kort dag.

På hemvägen ska jag köpa lite gott att fika och sedan blir det bad i poolen.

Kan fundera...ska det bli en hemmakväll med grill eller ska vi gå ut och äta...hmmm....???



Ovido - Quiz & Flashcards