Alla inlägg under juli 2009

Av Tin - 20 juli 2009 10:37


Lisa blev så glad varje gång jag kom in till henne och valparna...



Härligt för dem att kunna vara ute i den lilla rastgården och skönt med skugga under "besöksbänken" tycker Lisa.


Mina stövlar var väldigt intressanta...snören...hmm...



Men det bästa är att få krypa upp i knät...mysigt!


Av Tin - 20 juli 2009 09:49


Under Villarosaträffen fick vi lära oss rallylydnad av instruktörerna Pelle och Eva...



Rallylydnad går ut på att tillsammmans med sin hund, genomföra en bana och följa instruktioner som står på skyltar...



Rally kan Harry ha ha....men lydnad...hmmm...med alla wheatenhundar på ängen....



...men han klarade banan bra ändå och det här var riktigt kul tyckte alla som var med.

Vill du lära dig mer om Rallylydnad gå in HÄR och "hämta hem" skyltar och gör dig egen bana. Ett bra sätt att träna och aktivera din hund.


Tack Eva och Pelle, underbara skåningar, som alltid lär oss så mycket kul!


Av Tin - 20 juli 2009 09:07


GRATTIS Jennifer på din födelsedag! Vår dotter fyller 19 år i dag. Under Villarosaträffen kelade hon ofta med sin favoritvalp och skulle säkert vilja ha honom i födelsedagspresent men vi har redan två hundar...det räcker.

Men visst skulle man vilja stoppa ner denna sötnosen i fickan och åka hem...:)))))


Av Tin - 19 juli 2009 21:53


Sommarens höjdpunkt är att få komma till Villarosaträffen. Förväntansfyllda "rullar" alla goa wheatenvänner in på Villarosas gård. Husvagnar, husbilar och tält fyller snart hela framsidan.

Det börjar minsann likna värsta campingplatsen!




Kennelägarna Kickie och Chris hälsar oss sommar efter sommar, välkomna till denna träff.

Ni är fantastiska!!!






Det är inte bara rörelse på Villarosa nu...det är liv också. Många hundar har kommit och de tycker att det är sååååå spännande och vill gärna tala om det.


Första kvällen äter vi pizza tillsammans. Där fick pizzabagaren att göra ha ha...baka till alla oss!!!

Men det blev ju en slant i kassan så han var nog mer än nöjd.

Nöjd....nej, lycklig... var Harry som fick gå kvällsrundan med Faxe och Cola och vår Lisa, som har en kull valpar på Villarosa, var överlycklig att vi var där. Valparna är fyra veckor nu och börjar bli fulla av bus.

Lisa är en stolt mamma som gärna visar upp hennes sötnosar för alla under träffen. Behöver jag säga att det var en stund av lycka för alla, att kela och gosa med valparna...


Fortsättning följer...



Av Tin - 17 juli 2009 16:50


Soligt och varmt och bara så gött!!! Om jag har badat? Jo då....:) massor!!!

"Campingen" börjar fyllas med både människor och hundar. Här blir säkert en kononhelg!

Måste förbereda skattjakten nu...vi höres!



Av Tin - 15 juli 2009 14:01


Harry älskar min kamera...blir det bra så här?




Av Tin - 15 juli 2009 10:40


Det känns så gott att börja dagen med en riktigt lång morgonrunda och Harry har ju inget emot det ;)

Jag köpte plåtblommor på Rusta i går som jag tyckte var fina...



De kommer förmodligen att blekas med tiden men blommar gör de alltid. Lite fulsnygga saker måste finnas i en trädgård, det är bara kul.

Harry var lycklig för sitt färska märgben...



Lite stort kanske, men affären hade slarvat bort sågen att dela det med...han fick hela. Nu är han sysselsatt en bra stund och det är bra för jag har lite annat att pyssala med.


Av Tin - 14 juli 2009 22:34


Solen kom under dagen och det blev varmt och skönt.

Jag har tagit en del bilder men jag vågar inte ladda ner dem för då skriks det..."jag laggar". Sonens kompisar är här och lanar och det är inte populärt att störa deras datorer. Jag får visa dem i morgon.

Ja ha, då blir det att fortsätta planera "vår packning" och inköp till Villarosa träffen i stället.


Ovido - Quiz & Flashcards