Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Tin - 27 oktober 2009 17:17

Vi har haft en alldeles ljuvlig stund i stan, min son och jag. Kan man säga så? Ja det kan man! Vi har handlat lite snyggt, roligt och gott...så vi var så nöjda under hemresan.

Sådana här dagar behövs när vädret är så grått och trist. En snygg tunika på Indiska blev jag väldans förtjust i och den fick följa med hem.

 

Nya spännen att sätta upp håret när jag jobbar och ett par blå/svartrutiga tights (väldigt snyggt till min arbetsbussarongjeansklänning) och så nya arbetsskor...för vet ni vad? Jag tänkte så här...att i övermorgon när jag ska jobba igen, kanske det blir lite roligare att gå dit om jag har något snyggt och roligt på mig. Ingen dum tanke eller hur?

Men håll med om att man blir glad över att vara "klädd".

En del säger att det hänger på håret men mitt är ruffsigt till naturen så jag får satsa på kläderna istället ;)))))

 

 

Av Tin - 27 oktober 2009 17:01

Att sätta igång och renovera både kök, badrum och toalett kan ses som urbota korkat. Det går väl an när allt flyter på som det ska och inte blir några stopp men det var ju också en korkad renoveringstanke och den borde inte tänkas. Det vet jag!!!

Uppfinningsrik har man fått vara när det gäller att hålla sig ren och skaffa sig föda men men...det funkar...man måste bara ha tålamod vilket inte alltid var så lätt minsann.

 

Men nu börjar det mesta bli klart...lite smågrejer här och där bara. Till Jul kanske allt är klart...

 

Så här såg köket ut för några veckor sedan....

 

  

 

I dag ser det ut så här...

 

  

 

Ja, det är väl bara kökslampan som är kvar från "förra" köket.

Men om ni tittar noga så finns det varken fönsterbräda eller gardiner...det är just detta som kanske blir klart till jul. Det vore ju lite trevligt att kunna ställa en stjärna eller ljusstake där till advent.

 

Skynda långsamt har jag verkligen fått erfara i dessa renoveringstider!!!

Ovido - Quiz & Flashcards