Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Tin - 26 oktober 2009 22:04

Äntligen är helgjobbet över...ja men jag är skittrött efter allt jobb jag haft under en lång tid. Det ska bli riktigt skönt att få vara ledig...åka till stan med son och hundar. Handla något snyggt och ta en fika. Hundarna måste också få sin tur längs stadsgatan som de bara älskar.

 

Har jag talat om att jag fixat linser? Ska träna och se om och hur de funkar. Jag är så evigt trött att alltid behöva ha glasögon. Det är valmöjligheten jag vill ha...att kunna välja bort glasögonen ibland.

 

Det är inte lätt att träna på att sätta dit linserna eller ta bort dem men övning ger färdighet och jag börjar få in en bra teknik. Skam den som ger sig!!!

 

Jag måste också kamma hundar och bada dem i morgon...skitgrisar är var de är de små liven haha...men kan de bli annat i detta blöta, tråkiga väder?

 

Jaha...det ser ut som att det finns en hel del att göra i morgon hmm....

Av Tin - 26 oktober 2009 10:20

Jag har också varit och roat pensionärer på PRO:s 50-års fest...jättekul att bara "komma in" och ta över helt oväntat för gästerna.

 

Här som "ståuppare"...

 

  

Av Tin - 26 oktober 2009 09:58

  


Vi har nu haft kvalitetsmässa i Karlskrona och jag har spelat teater under sex föreställningar. Manuset har jag skrivit och den heter "Fritt fall".

 

Det var såååå spännande att få spela i konserthusets stora scen med allt vad det innebär.

Här på bilden är vi i Militärhemmet och scenen var liten men det gick också bra.

Så fantastiskt roliga dagar där jag spelat Märta (med den svarta hatten) en äldre fin dam som absolut inte vill bli gammal.

 

Så ni förstår att det varit mycket i "görningen"!

 

Har har tänkt att vara ledig nästa vecka, det kan behövas....vila upp sig och komma ifatt här hemma. Ni förstår att "Märta" har inte gjort så mycket här hemma...varit mest utpumpad när hon kommit hem men nu så...ska det väl bli lite mer ordning och reda haha...

 

Måste ju köpa och hänga upp gardiner i mitt "nya" kök. Sätta upp krokar att hänga upp handukarna i badrum och toa...ja, lite smått och gått.

Måste ju bara ta lite bilder och visa....eller hur?

 

Nu får det bli lite ordning och reda!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards